Markaların Ardında Yatan Ufak Hikayeler
Mayıs 25, 2016
yorum yok
Nike
Atletlerin ve spor yapan hemen herkesin vazgeçilmez markası Nike, Antik Yunan zafer tanrısının adından esinlenilmiş.
Fanta
Almanya’da ki Coca Cola'da fabrikasında yöneticiler ve pazarlama departmanı arasında geçen hararetli bir toplantı sırasında ortaya çıkan bu isim, Fantasie kelimesinin üzerinde bolca tartışıldıktan sonra kabul edilmiş. Bu kadar tartışmalarına değmiş mi orasına siz karar verin.
Samsung
Kore lisanında Sam üç, sung ise yıldız anldımına geliyor. Kısaca Samsung aslında 3 Yıldız olarak biliniyor. Kore’de 3 rakamı büyüklüğü ve gücü sembolize ediyor.
Hyundai
Otomobil üreticisi olarak bilinen Hyundai aslında havacılık, uzay teknolojileri, vinç, ekskavatör ve greyder gibi ağır sanayi araçları da üretiyor. Korece Hyundai “modernlik” anlamına geliyor.
Durex
ingiliz menşeli prezervatif üreticisi markanın ismini, Durable – Reliable – Excellence (dayanıklı-güvenilir-mükemmel) kelimelerinin ilk hecelerini kullanarak türetmiş.
Starbucks
Hikayeye göre şirketin ismi, Moby Dick romanındakiPequd isimli balina avcı gemisinin kaptanı Starbuck’tan esinlenilmiş. Öte yandan bir diğer hikayeye göre şirketin kurucularından Gordon Bowker isimin kendi soyadını taşıması için ilk önce Starbo markasını önermiş. Bir süre sonra her iki kavramın karışımından Starbucks doğmuş.
Adidas
Bilinen aksine marka “All Day I Dream About Sports” tamlamasının baş harflerinden oluşmuyor. Marka, firmanın kurucusunun adı olan Adolf (Adi) Dassler’ın ismini taşıyor.
beğendiysen paylaş panpa⤵
0 yorum:
Yorum Gönder